25.5.2011

Viherpeukalo lainassa

Muistatteko, kun syksyn alussa kaipailin puutarhaflowta? No, nyt sellainen olisi taas tarpeen. Jääkausi pihallamme on kuin ihmeen kaupalla loppunut (jo hyvän aikaa sitten), ja maasta pukkaa jos jonkinmoista nykeröä. Naapurit kuopsuttavat pihoillaan uutterina, ja minä olen lähinnä kauhistellut jättijäniksen aikaansaamia tuhoja. Tänä talvena se oli saanut seurakseen myös lauman myyriä, ja se lisää tuhojen määrää entisestään. Parturoin pensasaitamme maan tasalle päästäkseni eroon syödyistä oksista. Vaan jäikö jäljelle mitään muutakaan...? Se selvinnee kesän kuluessa.

Puutarhatuskaan on kuitenkin tulossa pikaista helpotusta: lauantaina minä olen työreissulla, ja äiti ja anoppi pistävät pihalla tuulemaan. Tätä minä kutsun win-win-situationiksi! Piirsin seikkaperäisen ohjeistuksen jääkaapin oveen, määräsin SkodaMiehen konsultiksi ja toivotin puhelimessa työn iloa.

Nyt jännätään vielä säätä: 4 vuoden aikana JOKAISISSA talkoissa, joihin anoppi on saapunut, on satanut vettä. Saapa nähdä miten tällä kertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti